Przedsiębiorstwa oraz administratorzy sklepów internetowych, którzy marzą o tym, by wyświetlać się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce, mogą to osiągnąć na przynajmniej 3 sposoby. Pierwszy, którego nie zalecamy, to próbowanie działań na własną rękę. Nie dysponując wiedzą w tematyce SEO i nie obserwując regularnie wiadomości o zmianach w algorytmie Google, ciężko postępować poprawnie i – kluczowe – skutecznie. Kolejne podejście to zatrudnienie na etat biegłego SEOwca, niemniej jednak nie każde przedsiębiorstwo może sobie na to pozwolić ze względu na koszty. Trzecie wyjście to nawiązanie współpracy z agencją SEO. Budżet przewidziany na zadania agencji SEO można dostroić do możliwości finansowych zlecającego. Plusem kooperacji z agencją SEO jest to, że pomijając specjalistów od SEO w zatrudnione są tam też eksperci od kampanii Google Ads, kodowania, content marketingu i projektowania graficznego, którzy służą rzeczowym wsparciem w tych sferach.

Po czym poznać profesjonalną firmę SEO

Polskich agencji SEO jest sporo. Co wziąć pod uwagę w toku szukania firmy, która poprawi naszą widoczność w SERP? Zalecamy postawić na markę, która funkcjonuje na rynku od kilku lat. Liczba agencji SEO, ale także tych kreatywnych oraz reklamowych, z miesiąca na miesiąc rośnie, co niekiedy nie łączy się z jakością usług. Wybierając firmę, która funkcjonuje od mniej więcej dekady, można mieć zaufanie, że dysponuje ona ogromnym doświadczeniem i może bez przeszkód pochwalić się interesującym portfolio swoich uprzednich prac. Na stronach agencji SEO często znajduje się sekcja „Case study”. Zanim sygnuje się umowę wypada zapoznać się ze studia takich przypadków, żeby samemu wstępnie zobaczyć, jakich rezultatów można oczekiwać po agencji, jak również to z jakimi zadaniami przyszło im się zmierzyć oraz dla jakich branż pracowała. Najlepsza agencja SEO to taka, której działania są przejrzyste: zawiadamia o planach prac na nadchodzące tygodnie, jak również dostarcza raporty ze zrealizowanych działań i ich następstwa.

Kolejny nie do przecenienia aspekt to personalizacja oferty i dostrojenie zakresu działań do potrzeb działalności, którą prowadzi zleceniodawca agencji. Jeśli agencja SEO na zapytanie ofertowe reaguje w parę minut, a oferta sprawia wrażenie sztampowego szablonu, powinien to być znak ostrzegawczy. Po wysłaniu zapytania przedstawiciel dobrej agencji SEO kontaktuje się z zainteresowanym klientem, aby dopytać o pomocnicze informacje o firmie, niezbędne do przygotowania dla niej pełnej oferty. Mamy tu na myśli dane, których nie można odszukać samodzielnie w sieci, jak przykładowo informacja o prowadzonych przedtem działaniach SEO oraz o istotnych dla klienta produktach lub usługach, które chce wypromować.

Opłata za usługi agencji SEO – na jakie oferty uważać

Przezornie powinno się podejść do firm SEO, które sugerują typ współpracy z zapłatą za uzyskany rezultat. W takim modelu zleceniodawca płaci agencji SEO wtedy, gdy słowa kluczowe dotrą na wskazane w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (przykładowo wejdą do Top3 lub pierwszej strony wyników). To w dalszym ciągu całkiem popularny model rozliczeń, jednakże wiąże się ze znacznym zagrożeniem – można bowiem osiągnąć szybki efekt naruszając reguły określone przez Google. Nieprzerwanie aktualizowany algorytm też nie pomaga w dotrzymaniu obietnic składnych zleceniodawcy, zatem sumienna firma SEO nigdy nie zapewnia osiągnięcia konkretnych efektów. Jeśli chodzi o cenę za działania agencji SEO, to rzadko bywa ona stała – przeważnie w pierwszych tygodniach po podpisaniu umowy nieodzowne jest zaangażowanie pokaźniejszego budżetu, żeby przeprowadzić szczegółowy audyt SEO, a w następnej kolejności wdrożyć wszystkie przedstawione w nim sugestie. W późniejszym okresie współpracy, jak strona klienta zostanie już zoptymalizowana, koszty działań są o wiele mniejsze.

SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]